2016. február 23., kedd

Sminkecsetek tisztítása


Sziasztok,

Sok sminkmániás ismerősömtől hallottam már azt a meghökkentő kijelentést,hogy ők sosem tisztítják a sminkecseteiket. Nos,remélem ti nem így vagytok ezzel. Nem győzöm hangsúlyozni a környezetemben,hogy mennyire fontos az ecsetek tisztítása,legalább hetente egyszer. Egyrészt a bőrünk védelmében, hiszen ha az ecseten baktériumok telepednek meg, azt újra és újra felvisszük az arcunkra, amely komoly fertőzésekhez,pattanások kialakulásához vezethet. Másrészt a sminktermékeink védelme is fontos szempont, hiszen a megtelepedett baktériumokat a termékekbe is bevisszük, amik egyrészt egyáltalán nem higiénikusak, ráadásul a szavatosságuk ideje is jóval megrövidül ezáltal. Az ecseteink életét is jóval meghosszabbíthatjuk a rendszeres tisztítással.


 


Én általában 2 módszert alkalmazok az ecseteim tisztítására. Ha sietek,nincs időm, vagy lusta vagyok, akkor folyamodom a legegyszerűbb megoldáshoz, ami egy ecsettisztító spray. Én az Ebelin márkától szereztem be egyet. A használata nagyon egyszerű. Egy-két fújás az ecset sörtéire,várunk pár másodpercet és letöröljük egy papírtörlővel,törölközővel, vagy egy univerzális törlőkendővel. Az ecseteink máris tiszták. Én nagyon szeretem ezt a spray-t,nagyon egyszerű vele dolgozni,a gyorsaságról nem is beszélve. A legtöbbeknek ezt ajánlom,mert ez a legkönnyebb megoldás, még a leglustábbaknak sem eshet nehezére a tisztítás ezzel a módszerrel. Érdemes beruházni egy ilyen folyadékra, az ára 1500 Ft körül mozog, viszont sokáig elég és megkönnyíti a mindennapjainkat.


A következő megoldás kissé hosszadalmasabb, viszont igazi mélytisztítást tudunk vele végezni. Én az ebayről szereztem be egy sminkecsettisztító tojást (ITT). Mindössze annyi a teendő vele, hogy beledugjuk az ujjunkat,nyomunk rá egy kis sampont (bármilyen megfelel),vagy ecsettisztító folyadékot,és az ecseteket dörzsöljük a felületén,néha egy kis vízzel leöblögetve ,és ha már tiszta a hab,akkor leöblítjük az ecset szőrét a tojáson. Én jobban szeretem úgy csinálni,hogy a vízből csak a tojásra teszek és úgy tisztítom tovább az ecsetet,amíg a hab eltűnik,hiszen így biztos, hogy nem kerül folyadék a sörtéken kívül, így nem sérül az ecset foglalata,nem oldódik fel a ragasztó. Végül egy törlőkendőbe/törölközőbe felitatjuk a felesleges folyadékot az ecsetekről,és kész is. A törölközőn már ne dörzsöljétek az ecsetet,csak finoman nyomkodjátok ki,így biztosan nem fog sérülni.

Ha sminkszivacsot mostok, nyomjatok rá egy csepp sampont(előre nedvesítsétek be),nyomkodjátok a tenyeretekkel egy kis ideig,majd öblítsétek le vízzel,majd itassátok fel a nedvességet. Spray használata esetén csak fújjatok rá párat, várjatok egy percet és nyomkodjátok ki belőle a festéket egy papírtörlő segítségével.


Szárítás:
Természetesen az sem mindegy,hogy az ecseteket milyen módon szárítjátok meg. Én általában a felesleges folyadék felitatása után egy kaspóba állítom őket,a sörtékkel felfelé, így a szabad levegőn tudnak megszáradni. Semmiképpen se tegyétek be őket zárt dobozba,akármibe amíg még nedvesek, mert úgy baktériumok szaporodhatnak el rajtuk,penészesedhetnek, ami senkinek sem tenne jót. Ti is állítsátok be őket valamibe, vagy terítsétek ki őket egy törölközőbe, így biztosan nem fog bajuk esni. Egy dologra kell még odafigyelnetek. A sörték úgy fognak megszáradni, ahogyan hagyjátok őket. Mindenképpen állítsátok be a szőröcskéket az eredeti alakjukra amíg még nedvesek, mert ha össze-vissza állva hagyjátok őket, akkor azok már úgy is fognak maradni.

Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés. Tartsatok velem legközelebb is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése